zondag 23 december 2012

Jonge Dame

 
20 december
 
 Ja, het is zover, Saar is in de volgende
fase van haar leven.
Voor de eerste keer loops.

Het zat er aan te komen, ze was al dagen
heel, maar dan ook heel eigenwijs.
De simpele commando's zoals voet, werd
na heel lang dralen en draaien pas uitgevoerd.
En owee  als ze de kans had, ging ze ervandoor.

Dus toen ik donderdag tussen de middag thuis kwam en Saar steeds maar aan het likken was, zei William, heeft Saar wat.
De staart opgetild en ja hoor, het was zover.
Op zich valt het vloeien mee,met een speciaal dweiltje en een Dettol sopje was het goed bij te houden.


Maar vandaag toch maar een broekje aangedaan,
want eerste kerstdag gaan we naar de familie
Menu in een gehuurd huisje en tweede kerstdag komt de familie de Caluwe op bezoek, dan kan ik het niet maken om met een dweiltje achter Saar aan te lopen :-)

Nu weten we het zeker, we hebben het allerliefste, mooiste en vooral het gemakkelijkste hondje uit het nest van Imre ;-)
Saar accepteerd het broekje heel gewoon.
Daarnet is Willy met Saar gaan wandelen, daarna lekker douchen, afgedrogen en broekje aan.
Ze vind het allemaal prima.











Als ze daarna maar met Willy op de bank kan chillen.



6 opmerkingen:

  1. Grappig, Saar oogt meteen ook volwassener..! Maar bij Willy ligt ze nog steeds graag.
    Fijne feestdagen en succes met de vrijers die achter Saar aan gaan komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josette,
    Voor jullie allemaal hele fijne dagen toegewenst.
    Chips heb nog helemaal niet aan die vrijers gedacht.
    Hoe ga je dat strakjes doen met aike?? Merk je aan hem nog niets, dat bij Amy een verandering er aan staat te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aike is begin dit jaar gecastreerd.... Ik had gehoopt op meer positieve effecten, vooral in het onzeker zijn naar andere honden, maar dat is helaas niet gebeurd. Dus hij kan niets aangeven. Hier moet ik vooral letten op andere vrijers!
      Aike snuffelt heel af en toe aan Amy's achterkant, maar er is bij haar nog niets te zien.

      Verwijderen
  3. Vanaf een dag of 13 moet je opletten! Het vloeien wordt minder en het bloed kleurt dan blank. Dit duurt een dag of 5 waarna het bloed weer roder wordt. Kijk dus heel goed naar de kleur van de uitvloeiing en natuurlijk ook naar de hond zelf. Schrijf de datum op wanneer ze loops is geworden en ook de datum dat je denkt dat ze dekrijp is. Dit is handig voor als je haar wilt laten dekken in de toekomst.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Brigitte,

      Hoelang vloeien de hondjes dan, ik dacht maar 14 dagen, maar nu begrijp ik uit jouw verhaal, dat Saar dan pas dekrijp is. Nu kom ik gelukkig met dit weer niet zoveel honden tegen. Saar loopt nu wel aan de lijn, Willy heeft een uitrol lijn gekocht, zodat ze nog een beetje vrij uit kan lopen.
      Brigitte, je hebt wel een heftig jaar achter de rug, niet alleen met je eigen hondjes, maar ook met de honden die je nauw aan het hart gaan. Langs deze weg, wil ik jou en je familie nog een heel voorspoedig 2013 toewensen.
      Groetjes Monique, Willy, William,Jeffrey en Sabine.
      en een flinke lebber van Saar :-)

      Verwijderen
  4. Kleine hondjes worden groot! Gefeliciteerd, zeg maar... ;)
    Dat niet luisteren herken ik echt! Vreselijk! Ik was altijd blij als die loopsheid dan doorbrak. Had ik tenminste een reden om haar aan de lijn te houden ;)

    Een loopsheid duurt gemiddeld 3 weken, maar bij de "van 't Buske-honden" kan 't wel 4 weken duren.

    Succes! Het eind is in zicht!

    BeantwoordenVerwijderen