woensdag 22 mei 2013

Vakantie en zo.

Doordat ik veel op facebook lees over de stabij hondjes, vergeet ik zelf in mijn blog te schrijven.

We hebben de mei vakantie op de camping doorgebracht en het was net als vorig jaar een hele belevenis met Saar erbij.

We hadden een heel mooi plekje aan de ingang van de camping, lekker uit de wind en in het zonnetje.

ONTBIJTJE  'S MORGENS

We hadden de bench meegenomen met een hoes erover voor in de voortent.
vrijdag na een dagje werken tot 19.00 uur, toch nog naar de camping vertrokken.
Daar aangekomen stond de familie ons al op te wachten, Samen stond de caravan met
voortent in no time.
Samen nog wat lekkers gedronken en daarna het bed in. Saar was het hier niet mee eens, vorig jaar stond ze met de kleine bench in de caravan. Maar ja Saar past niet meer in de kleine bench en de grote bench past niet in de caravan. Niet moeilijk doen ik wil slapen en Saar op haar kussen in de caravan gelegd. Ging prima, ben zelf een paar keer wakker geworden, maar Saar sliep als een roos.
Tot 7.30 uur Saar gaat naar de deur en blaft, ik met een duffe kop "Saar kom maar hier", nee zegt Willy er staat iemand aan de deur. Ik uit bed ( waar zijn de helden van vroeger) staat mijn schoonbroer in de tent ik kom Saar uitlaten. Uhhh ja dat kan maar de riem ligt nog in de auto. Dat noemen ze uitslapen.
Saar heeft de volgende nacht in de bench geslapen en de nacht daarop volgend sliep ze al in de bench en werd ze wakker van een brommer, vanaf toen heeft ze de rest van de week op haar kussen in de caravan geslapen en bij thuiskomst ging ze weer netjes in de bench.


Saar was heel waaks op de camping, we stonden aan de ingang. Was misschien toch niet zo'n goed plekje.
Ieder die op de camping kwam en van de camping vertrok werd aan een grondige inspectie onderworpen en luidkeels begroet. Dit vonden wij zelfs iets minder leuk. En hebben vervolgens een planten spuit gekocht en als Saar te luidruchtig werd, kreeg ze de volle laag
 
.




Saar zat aan een boom met een lange lijn, zo kon ze makkelijk de familie in de gaten houden.

We hadden een druk programma.
's Morgens liep ik met Saar een rondje door de polder, we vertrokken van de boerderij en
liepen zo via een land weggetje waar verder niemand komt richting de grote weg om dan vervolgens via een kleine weg weer bij de camping uit te komen een rondje van 2 à 3 km.
Daarna ging ze samen met Willy naar de bakker, Willy op de fiets en Saar liep er naast.
Dit deed ze heel goed. 's middags gingen we soms weg, Saar ging dan niet altijd mee.
Ze is mee naar Sluis, Cadsand en met de boot naar Vlissingen geweest.
`s Avonds liepen we rondje naar Cadsand, daar was namelijk een Italiaan met heel lekker ijs.
Dat was een rondje van zo'n 5 km.
Vervolgens liep Willy die week 2 x hard een rondje van 5 km en een van 10 km en Saar liep vrolijk mee. Dit doen ze nog steeds en Saar vindt het geweldig. Het gevolg dat Saar na de vakantie 1 kg
minder woog.
Heb ondertussen haar portie eten maar wat verhoogd.

Ik heb de planten opgeruimd in de vensterbank , ik wil iets nieuws, weet alleen nog niet goed wat.
Saar maakt direct gebruik van de ruimte, om de buurt in de gaten te houden.
Is niet de bedoeling, maar ze kopieert het gedrag van Miep, die zit namelijk ook altijd op de vensterbank, maar ja die is iets kleiner.





En wat ik niet voor mogelijk heb gehouden is vanavond gebeurt. Miep en Saar samen op de bank zonder ons erbij en geen geblaas van Miep, ik keek op van mijn werk en mijn mond viel open.

Zie hier het bewijs.


 
 
 Er is nog hoop.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Monique,
    Ik moet ook nog mijn blog bijwerken, ken het probleem!
    Saar is supersportief samen met jullie! Leuk! Kan ze volgende week lekker de andere honden voorblijven of in ieder geval proberen!
    Tot dan. Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, wat sportief allemaal! En wat leuk zo op de camping. Krijg gelijk zelf ook zin om op vakantie te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen