dinsdag 7 augustus 2012

Saar Zwemt.

Ja  eindelijk, ik kan gerust zijn Saar gaat uit zichzelf in het water om een balletje te halen en zwemt een stukje.
Soms met nog wat aanmoediging, maar ze zwemt en ik sta aan de kant trots te wezen, terwijl Saar de prestatie levert. (foto's volgen nog)



Hier wordt saar nog in het water gedragen, sinds zaterdag zwemt Saar uit zichzelf.




Wat is het toch een lekker ding.
 Na het zwemmen vinden Saar en ik het heerlijk om haar met de handoek af te drogen en maken we er
een spel van en kunnen we heerlijk knuffelen. Saar vind het helemaal niet erg, ze gaat er gewoon voor liggen.


Saar heeft al een heleboel tanden gewisseld en haar kiezen groeien ook goed, dat gaat wel heel erg hard.
Eerst zie je maar een paar puntjes en dan staan na enkele dagen later de kiezen in haar bek.

Zondag zijn we naar Brugge geweest, er was een rommel en antiek markt.
Saar is mee geweest en het ging prima, we hebben wel op tijd rust genomen,
zodat Saar ook aan rust toe kwam.
Het was heel druk en warm weer, dus we hebben in de lommerte gezeten en naar mensen gekeken en
natuurlijk hoort daar een bolleke (belgisch biertje) bij en Saar kreeg vers water.

Wat de training van Saar betreft, sommige dagen gaat het prima en andere dagen een stuk minder.
Ik ben nu volop aan het oefenen om haar op de plaats te laten blijven.

Ik ben nu full-time aan het werk in verband met de vakantie en Saar gaat dan in haar ren.


Zo was het eerst.


In wording


Eind resultaat, enkel het deurtje er nog in.

Saar gaat netjes in de ren en ik vraag haar om op het huis te passen en daarna vertrek ik en
Saar is stil.
Tussen de middag kom ik altijd naar huis en ze kwam uit haar hok en was blij, eeveb gewacht en haar uitgelaten en eten gegeven, daarna ging ze ook weer netjes de ren in.
Voor het avond eten nog eventjes naar de dijk om haar uit te laten.
En vanavond spelen en zwemmen.

Zo komen we zachtjes aan in het routine. Van gaan werken en de kinderen naar school.
Saar heeft al die tijd vanaf we haar in huis hebben nog niet echt alleen geweest.
Er was altijd wel iemand thuis.
Enkel op de camping  heeft ze een avondje alleen geweest en toen we met zijn allen naar de bioscoop
zijn geweest. Volgens de buurtjes op de camping en thuis heeft  ze zich netjes gedragen.

Saar heeft zaterdag 5 km gelopen en vind het prima en ze had bijna een klein fazantje gepakt.
Ik gooide de bal en gelijk vloog het fazantje weg en Saar als een speer er achter aan.
Hier heb ik geen foto van, maar het was een prachtig zicht, die blik in haar ogen.
En gisteren kruisde er een haas haar pad, maar die was toch iets te snel voor haar.





Dan is een graat scoren een stuk makkelijker.

2 opmerkingen:

  1. Het gaat lekker daar met jullie Saar! Het zijn superhondjes.
    Hebben jullie nog tandjes gevonden? Die van Amy zijn de eerste die ik ooit van een hond gevonden heb, en ze is al onze derde pup!
    Hier gaat alles ook zijn gangetje, volgende week moet ik weer beginnen :(
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een handige Willy heb jij!
    Saar heeft een prachtige woning met omheinde tuin!
    Fijn hondje wordt het als je haar gewoon overal mee naar toe kunt nemen. Dat is je verdienste, daar gaat het uiteindelijk om.

    Het is weer druk met de pupjes maar het gaat heel goed. Pongo doet het ook prima. Morgen nog even naar hen toe, morgenavond steel ik hem nog een nachtje mee en donderdag mag hij ook bij ons blijven maar dan is het uit met de pret!
    Het is goed zo. Ik ben er nu helemaal aan gewend.

    Groetjes,
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen