zaterdag 26 januari 2013

Wat in zand kan, kan ook in sneeuw.
26 januari 2013

Het ligt nog steeds wit in Walsoorden en vandaag heb ik mijn telefoon mee om foto's te maken van Saar in de sneeuw.

Weet nu dat het niet handig is om in de kou met handschoenen een ballen werper, een hondenriem en een telefoon in je hand om foto's te maken of anders gezegd op tijd foto's te maken.
Wanneer ik zo ver was om een foto te maken was Saar hem al gesmeerd.

Maandag, direct na het werk met Saar naar de dijk, het was nog licht en dat loopt voor mij toch gemakkelijker dan in het donker.
Saar op de dijk los gelaten en ze liep direct naar het strand.
Ik loop op de dijk richting Perrkpolder en Saar volgt of loopt vooruit, ik roep "denk erom niet in het water is veel te koud". De vogels roepen wel en Saar staat te twijfelen aan de rand van het water, maar loopt er gelukkig er niet in.



Waar is die bal weer gebleven.
We lopen een kleine ronde en gaan bij de dam over de dijk en gaan dan via de binnendijk weer richting Walsoorden.
Nu zitten er momenteel veel fazanten in de polder en sloten. Saar niet te lui, sprint naar de sloot en de fazanten vliegen met veel kabaal op.
Nu had een fazant niet zo veel geluk, ze vliegt naar de top van een boom, gaat daar op een te kleine tak zitten en verlies met nog meer lawaai  haar evenwicht en valt weer uit de boom.
Jammmer ik had geen camera bij om dit te filmen. Het kon zo in Animal Crackers.


Ik heb hem bijna.
Dinsdag, weer na het werk,
direct met Saar aan de wandel.
De ballenwerper mee en gaan.
Voor het eerst komen we nu met één bal meer naar huis. Saar heeft deze week al twee ballen gevonden op de dijk, meestal is het andersom en zijn wij de bal kwijt.
Bijna thuis komen we de buren tegen Michiel met Bliksem (onbekend ras) en Peter met Dobby ( Border Collie) samen nog even gespeeld.
Saar vond het opeens genoeg en kwam netjes naast ons zitten.




Donderdag tussen de therapieën door, met Saar
naar Perkpolder gewandeld.
Het was zo koud, dat het slik op het strand bevroren was, Kostelijk Saar achter een bal aan en in een slip en zonder zich vies te maken.








Dit is aan de zoete kant van de dijk en kan Saar af en toe een sloot in duiken of op het land kan lopen.

1 opmerking:

  1. Hallo Monique,
    Saar lijkt net zo ondernemend en onafhankelijk te wezen als Foppe. Leuke foto's van de speelse Saar!
    Groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen