zondag 3 februari 2013

Het kan weer Zwemmen in de Zee

3 februari 2013

Met Saar gisteren en vandaag het stuk naar Perkpolder gelopen en nu het niet meer vriest en er geen sneeuw meer ligt, wordt Saar weer lekker mottig (lees "heel vies", met andere woorden een grijs hondje ipv het mooie zwart witte).  Ik probeer een filmpje erop te zetten van het zwemmen , maar het wilt niet lukken jammer.
Dan maar de zwemmers van de nieuwjaars duik.


Saar was gisteren nog heel voorzichtig om de bal te halen, maar nu vind ze het echt weer een sport en overwin ze de golven en gaat er in. Vandaag was de zee rustig en durfde ik de bal heel wat verder te gooien. Het commando zoek de bal of enkel zoek is voor Saar het sein om er voor te gaan.
Alleen het terug brengen gaat niet altijd zoals het hoort. Zelfs niet met een zakje smac bij de hand.
Ze legt de bal soms voor mij neer en voor ik haar kan belonen is ze weer als een speer weg.
andere keren legt ze de bal ergens neer (baasje vindt hem wel) en rent als een gek weer naar beneden,
om daar met een staart die draait als een schroef van een helicopter te wachten op de bal.
Dit feest gaat niet altijd door en ik roep haar weer naar boven. Zo zijn we lekker in de weer en kan ik Saar middels een werpstok en een bal heerlijk laten lopen.

Wanneer we thuis komen wacht er haar een warm onthaal, ze wordt goed droog gewreven met een handoek en gaat daarna prinsheerlijk voor een warme kachel liggen.



Wat hebben wij al een aantal knuffels, balletjes en speeltjes voor Saar gekocht.
Met een beetje geluk blijft het 5 minuten heel.
Vorige week was het sneller stuk, een leuke knuffel, met een piepje erin, een touw met daaraan 2 balletjes, was wel heel snel aan barrels.
Saar is heel vernuftig om alle piepjes uit de knuffels te slopen. en van de inhoud dan maar niet te spreken, de vlokken vliegen om je oren.
Zie hier het resultaat, het klompje heeft het nog lang vol gehouden, maar moest er toen ook aan geloven.
Saar haar nest knuffel is door Sabine opgelapt en gaat nu zonder vulling door het leven.

 
 
Willy en Saar hebben er een maatje bij gekregen op de bank.
Vrijdag avond even heel relaxed op de bank met z'n drietjes.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. En ik dacht al dat Amy de grote sloper was. Haar zus en in ieder geval 1 broer zijn er nog veel beter in. Vulling plukken is ook hier favoriet. En het oplappen houdt een keer op!
    Maar als je ze dan zo lief op de bank ziet liggen, smelt je toch voor deze schatjes:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Josette,
      Och en als het enkel maar speeltjes en knuffels zijn, die er aan moeten geloven, vind ik dat ook niet zo erg.
      Het is wel oppassen geblazen, want je smelt inderdaad als Saarje met die trouwe honden ogen (ik heb niets gedaan hoor of doe ik iets fout)naar je kijkt.
      En dan die staart, zoals die rond kan draaien, geweldig gewoon.
      Hoe is het met Amy, vloeit ze nog zo erg?
      Groetjes Monique

      Verwijderen