woensdag 20 februari 2013

Modderbad

20-02-2013

Nog even en dan wordt ons Saartje weeral één jaar.
Wat is dit jaar omgevlogen.

In het begin spannend en bang om iets fout te doen, net als toen de kinderen werden geboren.


Zwijmel zwijmel

Wat een geluk, dat Brigitte ons goed heeft voorgelicht wat wel en niet te doen, we hadden
zeker in de eerste beste val kuil gelopen, weersta maar zo'n snoetje.

Saar heeft zich goed ontwikkeld en is voor ons een droomhondje geworden,
jammer alleen dat puppy's zo snel groot worden.


We hebben Saar vanaf het begin laten wennen om te douchen en haar af te drogen en ik moet
eerlijk bekennen, daar hebben we HEEL veel gemak van.



Saar maakt er geen probleem van om eens lekker vies te worden.



Zo ook gisteren het was heerlijk weer en we trokken samen naar de dijk.
Hier is Saar nog proper, maar dat duurde niet lang.
Ik had expres geen bal meegenomen omdat ze dan veel te veel op mij gefixeerd is, ik
wilde Saar weer lekker op het strand achter de vogels aan laten gaan.
En dat heeft ze ook gedaan.

 
Daarna kom je lekker door het slik terug naar het baasje gebaggerd.
En zie je er ongeveer zo uit.




Geeft niks nog even laten zwemmen en dan is er het meeste er wel uit.
Saar dacht daar iets anders over,  het was laag water en we gingen naar de kop van de steiger,
een balletje wat Saar eerder deze week kwijt was en nu weer gevonden in het water gegooid en daar stond ze dan.


Saar heeft zolang gewacht totdat de golven het balletje in haar bek gooiden.
Dus met een heel vies slikkerig hondje naar huis gegaan.



Thuis gekomen dan maar lekker douchen en om voor het baasje het beetje makkelijker te maken op
de bank gezet.
Saar gaat er zelf op en blijft staan totdat ze schoon is, heel geduldig.




    


5 opmerkingen:

  1. Ja Monique,
    de tijd gaat hard. Je hebt wel heel lieve foto's van Saar. En de plukjes bij de oren komen me zo bekend voor....
    Ooch, als ze klein zijn, zijn ze zoooo aandoenlijk, maar als ze groot zijn kan men heel veel lol met hun hebben.
    Ik verheug me op 10 maart!
    Groetjes,
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Barbara,

      Leuk dat je op 10 maart er ook bij ben.
      Wij zijn er ook, dan kunnen de hondjes opnieuw kennis maken met elkaar. Ben benieuwd.

      Groetjes Monique.

      Verwijderen
  2. Saar is mooi geworden in dat jaar! Maar wat was ze ook een prachtig pupje. En inderdaad, dat snoetje is erg moeilijk te weerstaan.
    Jullie hebben 10 maart terugkomdag? Leuk!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooohhh, ik baal zo enorm dat ik er 10 maart niet bij kan zijn!! Zeker als ik deze foto's zie. Maar 6 april zijn we er wel, al is het dan wel een tikkeltje drukker....
    Tot dan en heel veel plezier bij de wandeling, ik loop in gedachten mee!
    Groet, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He Josette,
      We gaan gewoon heel veel foto's maken,
      Saar staat ingeschreven voor 6 april, zien we elkaar daar.
      Heb jij al meer met zo'n event meegedaan?
      Ben heel benieuwd voor mezelf maar vooral ook voor Saar.

      Groetjes Monique.

      Verwijderen