donderdag 6 september 2012

Puppy les

Donderdag 06-09-2012

Saar is bijna 6 maanden en ze groeit als kool, maar als ik naar de foto's van Rinus kijkt, is ons
meisje toch nog klein. Wat een mooie hond is dat al geworden.
Ook Foppe is een leuk hondje met echte Imre streken (voedsel snaaien) zo herkenbaar.

Vanavond weer naar de puppyles geweest, Saar vindt het heerlijk om mee te rijden in de auto.

Sturen gaat hem niet worden, Saar zit naast de chauffeur.
 Ze ligt dan aangelijnd op de voorste stoel of op de achterbank.



Ze zit zo pinsheerlijk.
 Op de les ging het redelijk. Maar er was een onderdeel, dat toch niet helemaal wilde lukken.
De hondjes kregen een wit kauwbotje,dat was gedrenkt in knack worsten sap, moet volgens de trainer onweerstaanbaar lekker zijn. Ze mochten er even op kauwen en daarna moesten we dit botje afnemen en ruilen voor een knackworstje.
Voor de meeste honden was dat kauwbotje  inderdaad onweerstaanbaar.
Maar ja ik heb een Friese Stabij en wat ik niet lust eet ik niet. Saar rook is aan het botje en liet het vervolgens naast haar liggen, ze keek er niet meer naar, ik duw dat ding nog eens onder haar neus
en zij draait vervolgens haar kop om , je weet toch dat ik dat witte spul  niet hoef.Geef mij maar die zwarte stokken, die zo heerlijk "stinken"
Daar sta je dan met het bot en de knackworst in  je hand, er werd niet geruild, ze kreeg gewoon de knackworst.





Saar heeft nog 1 tablet en dan is haar kuur afgelopen, maar ze is weer zo gezond als een vis, ze heeft deze week weeral eens een bad in de zee genomen.
Ze vindt het heerlijk om langs het water op de dijk te rennen en te wachten of er toevallig ook nog een balletje haar richting uitkomt.

Met de lunch pauze kom ik altijd naar huis en laat Saar dan uit.
Dat werkt prima, Saar weet ook al dat in de garage de kast met de lekkere snacks staan, dus als ik daar naar toe loopt, gaat ze mee en krijgt ze vervolgens een snack en loopt hiermee weer naar haar ren.
Vandaag had ze het anders gedacht, ik mijn snack maar ik ga nu nog niet in de ren en ging op haar gemakje in het gras liggen.
Zodra ik bij haar in de buurt kwam, liep ze te dollen en vooral niet in de ren gaan.
Baasje ook niet van gisteren, want wat is voor Saar net zo onweerstaanbaar als een snack, die bijna op is
juist haar piep bal, die in de ren gelegd en een deuntje gepiept en zie daar Saar in de ren.
Is dit het begin van haar pubertijd, nou maak je borst maar nat, dan gaan we nog wat beleven.
Houdt ons wel allert.


1 opmerking:

  1. Het zijn superleuke hondjes met af en toe hun nukken. Echt genieten.
    Aike heeft het er af en toe wel moeilijk mee, hij wordt iets minder tolerant, maar is nog steeds gek met die kleine meid.
    Bij jullie zijn de kids er ook gek mee. Kan ook niet anders.
    We houden elkaar op de hoogte.
    Groetjes,
    Josette

    BeantwoordenVerwijderen