dinsdag 25 september 2012

Saar gaat in bad.

Wat gaan de weken toch snel, ze gaan open en dicht.
Dit is Saar haar lievelings plekje om te jagen spelen en heel hard te lopen.
Saar is inmiddels een dikke 6 maanden oud, weegt 13.8 kg en heeft een energie voor tien.

In de vroege uurtje  zo rond 6.45 uur trekken Saar en ik al naar de dijk, naar gelang het tij, eb of vloed
lopen we tot de "de dam van het ouw oord" en terug, is het laag water, dan speelt Saar het liefst op het strand.
Op zaterdag en zondag is het wel een uurtje later dat we ons ochtend rondje doen.
In de week, wanneer ik naar het werk ga, kom ik tussen de middag naar huis en laat Saar uit en eten we samen.
Jeffrey laat Saar om 16.00 uur uit en om 17.00 uur ben ik thuis. Dit is op maandag en dinsdag.
Op woensdag , donderdag en vrijdag is het wisselend, maar dan is Saar nooit heel de dag alleen en wordt er op het strand gespeeld of een kleine ronde gelopen circa 30 minuten.
Echter 's avonds  wordt er na het eten opgeruimd en dan weet Saar al dat we de grote ronde gaan doen.
Dat is ongeveer 1 uur tot 1 1/2 wandelen (lees vooral ook door het zand (slik) banjeren).
Ze zit er helemaal klaar voor, geduldig de riem aan met een flitsend blauw lichtje en daarna op pad.
voor Saar mag het altijd laag water zijn.




Dit is mijn speel terein.

Als we op de dijk komen kijk ik altijd eerst of er geen mensen zijn, zo niet mag Saar los lopen en anders loopt ze aan de lijn, totdat ze op de plek komt waar ze op het zand de vrije loop heeft.
De meeste mensen willen hun hond proper houden, Saar mag graag vies worden. En zo heeft ze heel het strand voor zich alleen, wat wil je nog meer als hond, de ruimte en af en toe een eend of meeuw die een spelletje met je wilt spelen. Saar kan al zo hard lopen, die hou ik echt niet meer bij.
Ze verdwijnt in vliegende vaart en kijkt af en toe om, waar ik ben. En ik banjer net zo vrolijk met mijn
rubberen laarzen langs het water richting Perkpolder. Saar komt zelf terug of ik roep haar en beloon haar.
We hebben het allebei naar de zin.

Af en toe denk ik wel eens, als er nu maar niet van die "groene heren "komen kijken en die zeggen, dat Saar niet meer los mag lopen om achter de vogels aan te gaan.
Maar wanneer deze heren zeggen ( is echt gebeurt hoor) de dijk wordt afgesloten ivm het broeden van de vogels, weten deze mannen niet dat het stuk strand/dijk waarover ze het hebben 2 x per dag onder water staat ivm eb en vloed. Hoe slim kan je zijn :-)
Ze hebben de afsluiting inmiddels terug gedraaid.



Maar ja Saar wordt soms wel heel erg vies van in het slik te lopen, ik probeer haar voor de dam van Perkpolder, nog even te laten zwemmen en dat gaat 9 van de 10 keer prima.
Vorige week niet helemaal, ze had netjes gezwommen en kwam proper de steiger op, prima niets aan de hand, totdat ze er langs de andere kant er net zo vrolijk weer afliep en tot haar buik in de blubber stond.
Ik had ineens een grijs hondje ipv een zwart wit.
Thuis gekomen hond in een handdoek op gepakt en naar boven gedragen en in bad gezet.
Saar vond het prima, lekker lauw water om af te spoelen en daar kwam toch een hoop zand uit dat hondje.






Lekker afgespoeld, maar dan heb je een kletsnat hondje in een badkamer staan, je kan het al raden zeker,
Saar nat, Sabine nat, ik nat en de badkamer nat.
Hebben we de volgende keer anders gedaan. Willy heeft een buiten douche gemaakt,, niet lachen hoor, met een thermostatische kraan, Saar wordt nu met lauw water heerlijk buiten afgespoeld, blijft de badkamer tenminste droog.

En wat doe je als hond wanneer je weer properkes gewassen ben, heerlijk op de bank bij het baasje en dat noemen ze dan een honden leven.


6 opmerkingen:

  1. Hallo Monique,
    bij jou zal ik ook hondje willen zijn! Bij ons is het nog niet zover dat we buiten een thermostatische kraan hebben, zal wel praktisch wezen. Tot nu toe doen we het nog met de gieter, inmiddels aan het weer aangepast, ook met lauw water.
    Ik hoop dat ik in november de strand aan Foppe kan laten zien. Maar kijken hoe hij dan erop reageert.
    Het valt me op dat Saar net als Foppe een zeer leuke staarthouding heeft. Ben reuzebenieuwd om ze bij de nestwandeling in het echt te beleven. Het wordt een feest, die rakkers allemaal bij en met elkaar te zien.
    Groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi barbara,

      Ja ben ook heel benieuwd hoe de pups op elkaar gaan reageren.
      Zie er naar uit en wacht op bericht van Brigite.
      Die heeft het nu nog druk met het nestje van Guusje.
      Groetjes Monique.

      Verwijderen
  2. Briljant, hoe Saar daar heerlijk in een handdoek gewikkeld bij Willy ligt! Ze heeft een waar 'hondenleven' Maar serieus, wat een bofkont, dat ze elke dag lekker los kan achter de vogels aan. Hier kan dat niet op zo veel plaatsen en soms moet ik daarvoor dan ook nog een eindje rijden.
    De pups van Guus zijn bijna allemaal naar de nieuwe baasjes op een paar na. Dus, wie weet, gaan we snel wandelen met de hele bubs.Ook ik kijk er naar uit.
    Tot dan moeten we het met de blogs doen, ook superleuk. Ik heb al iets aan tekst staan, maar heb de hulp van Rob nodig om een filmpje te maken van een aantal leuke fragmenten. Jullie gaan het zien!
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Josette,

      Ben benieuwd, ik ben al blij dat ik de foto's en de korte filmpjes op het blog kan plaatsen.
      Het is goed dat we kinderen hebben die ons een beetje op weg helpen.
      Groetjes Monique.

      Verwijderen
  3. Hallo Monique,
    Leuk om Saar ook te volgen.
    Wat goed dat ze het badderen zo makkelijk toe laat.
    Ze treft het maar dat ze zo lekker de benen kan strekken. Heerlijk hoor!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Monique,
    We treffen het allemaal om zo dicht bij het water te wonen en in de omgeving polders waar het heerlijk wandelen is.
    Ja Saar maakt er geen probleem van om onder de douche te gaan, ik spoel haar af en Saar probeert ondertussen te drinken.
    Leuk dat je de blogs volgt, ik vind het zelf ook leuk om te lezen hoe de andere hondjes het doen.
    Groetjes Monique.

    BeantwoordenVerwijderen